چرا سئو مهم است؟

اگر می‌خواهید بدانید که چرا سئو مهم است ما به شما پاسخ آن را در این مطلب به طور مفصل و منطقی خواهیم داد. اما قبل از تشریح اهیمت سئو توضیح خواهیم داد که سئو چیست.

 

سئو چیست

SEO یا سئو بهینه ساختن سایت برای موتورهای جستجو است. یعنی کاری کنیم که موتورهای جستجو مثل گوگل به سایت ما اهمیت بیشتری بدهد و و ان را به دیگران معرفی کنند. به طور ساده‌تر سئو یعنی رتبه‌ی سایت را با روش‌ها و تکنیک‌هایی در صفحات گوگل ارتقا بدهیم تا افراد بیشتری از طریق کلیک روی لینک سایت یا مطالب سایت وارد سایت ما شوند.

شما احتمالاً روزانه سؤالات زیادی را از گوگل می‌پرسید و حتماً بیشتر اوقات روی لینک‌های اول تا سوم کلیک کرده‌اید و به‌ندرت صفحات دوم به بعد را چک کرده‌اید.

نرخ کلیک رتبه های گوگل

رتبه‌های بالا در صفحات نتایج جستجو به زحمت توسط سایت‌ها به دست آمده‌اند و سایت‌ها برای کسب این رتبه‌ها هزینه و زمان گذاشته‌اند.

بنابراین سئو نوعی بازاریابی اینترنتی است که هدف از آن افزایش بازدید (یا ترافیک) سایت است. این بازاریابی دو گونه است یا به صورت طبیعی و ارگانیک انجام می‌شود یعنی مدیر سئوی سایت دستوالعمل‌هایی را رعایت می‌کند تا خود گوگل او را به دیگران معرفی کند یا در ازای پرداخت دلار از موتور جستجو جایگاه‌های اول برای مدت زمان محدودی خریده می‌شود؛ با این تفاوت که اولی ماندگارتر و ارزشمندتر است. در هر دو مورد سازمان‌ها یا شرکت‌ها باید هزینه کنند، منتها در اولی به مدیر سئو پول می‌دهیم و در دومی به مدیر گوگل. اولی اصلاحاً SEM یا Search Engine Marketing نام دارد و دومی SEA یا Search Engine Advertising.

 

چرا سئو مهم است

اساساً، SEO کمک می‌کند تا کاربران واجد شرایط یعنی کسانی که مخاطب واقعی شما هستند وب‌سایت شما را پیدا کنند و وارد سایت شما شوند. بدون سئو، ممکن است وب‌سایت شما ناشناخته باقی بماند و یا توسط کسانی که برای شما مهم نیستند بازدید شود.

تصور کنید شما معاون آموزشی یک مؤسسه هستید و می‌خواهید افرادی را که به دنبال کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی دندانپزشکی هستند جذب سایت خود کنید. برای شما کسانی که به دنبال خرید تجهیزات دندانپزشکی هستند اهمیتی ندارد و باید توجه داشته باشید که ورود آنها به سایت شما نکته‌ای منفی است.

چنانکه در تعریف سئو گفته شد، هدف اصلی سئو افزایش بازدید سایت شما است و البته آنقدر ارزشمند هست که اهمیت سئو را نشان دهد. اما علاوه بر این، چندین مزیت دیگر هم دارد تا شما را متقاعد کند که هزینه‌ای را در بودجه‌ی سال شرکت یا سازمانتان برای آن در نظر بگیرید.

بعضی از این دلایل را که نشان می‌دهد چرا سئو مهم است برای شما لیست می‌کنیم:

شناخت شما – کسب جایگاه‌های بالای گوگل و افزایش بازدید سایت شما باعث خواهد شد افراد بیشتری شما را بشناسند و با فعالیت‌های شما آشنا شوند. افزایش مخاطب و شناخت شما توسط جامعه فایده‌ای است که نمی‌شود به راحتی آن را نادیده گرفت. هرچه افراد بیشتری شما را بشناسند مخاطب یا مشتری محصول یا خدمات شما بیشتر خواهد شد.

اعتبار – کاربران به گوگل اعتماد دارند و مطمئن‌اند که گوگل به آنها پاسخ‌های معتبر می‌دهد. از این رو داشتن رتبه‌های بالا در گوگل نشان‌دهنده‌ی اعتبار کمپانی، شرکت یا سازمان شما خواهد بود.

شناخت مخاطب یکی از استلزامات سئو پژوهش کلمه کلیدی است یعنی مدیر سئو با استفاده از روش‌های علمی تحقیق می‌کند که مخاطبان سایت شما برای به دست‌آوردن محتوای سایت شما چه کلماتی را در گوگل جستجو می‌کنند. با انجام این پژوهش‌ها شما خواهید توانست تا حدی شخصیت مخاطبتان را بشناسید و علایق و نیازهای او را دریابید. شناخت مخاطبان باعث خواهد شد بهتر از هر زمان دیگر برنامه‌ریزی کنید.

برندینگ نه‌تنها سئو می‌تواند یک ارائه‌ی درست و قوی از برند شما باشد، بلکه به طور مستقل هم باعث بهبود تجربه‌ی کاربران می‌شود و تصویر برند شما را بهبود می‌بخشد؛ در نتبجه برند شما مورد تحسین مخاطبان قرار می‌گیرد. مخاطبانی که شما را تحسین کنند شما را به رقبایتان ترجیح می‌دهند.

 

در آخر

محتواژه در مجموعه مطالبی که برای مدیران تهیه می‌کند دانش مدیران موفق دولتی و خصوصی را در زمینه‌ی وب گسترش می‌دهد تا بتوانند در دنیای اینترنت هم مانند بازار آفلاین موفق حاضر شوند و از پتانسیل آن به خوبی استفاده کنند. محتواژه با تولید محتوای ارزشمند و ارائه‌ی خدمات نوین مدیران را در عرصه اینترنت یاری می‌کند.

منابع:
rytereliablesoft

حبیب متوسل

حبیب متوسل شیفتۀ دنیای وب، دیجیتال‌مارکتینگ و برنامه‌نویسی است. مقالات محتواژه هم اغلب نوشته‌های اوست. او، این روزها، بیشتر یاد می‌گیرد. شرکت در دوره‌های آنلاین و غرق‌شدن در دنیای آی‌تی لذت این روزهای زندگی اوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید